Algemene voorwaarden Louloemode
Onze algemene voorwaarden zijn conform de richtlijnen van de Autoriteit Consument en Markt (ACM). De rechten van de consument zijn dus goed geborgd.
Artikel 1. Identiteit van de ondernemer
1.1 De identiteit van de ondernemer:
Louloemode
De Aarhof 37
2406 BT Alpen ad rijn
Tel Webshop: 0636099814
KvK-nummer: 78171881
BTW-nummer: NL003296909B95
E-mail: info@louloemode.nl
Artikel 2. Toepasselijkheid
2.1 Op alle aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten van Louloemode via de webshop zijn deze algemene voorwaarden (hierna te noemen: “Algemene voorwaarden”) van toepassing. Zowel Louloemode als de consument erkennen de juridische geldigheid van elektronische communicatie, zoals tevens bepaald in Europese regelgeving. Aan eventueel overeengekomen afwijkingen kan de consument geen rechten ontlenen bij toekomstige bestellingen.
2.2 Het accepteren van een aanbieding dan wel het plaatsen van een bestelling houdt in dat de consument de toepasselijkheid van deze voorwaarden aanvaardt.
2.3 Van het in deze voorwaarden bepaalde kan slechts schriftelijk worden afgeweken, in welk geval de overige bepalingen onverkort van kracht blijven.
Artikel 3. Aanbiedingen / overeenkomsten
Let op: Er gelden andere voorwaarden voor de sale producten.
3.1 Alle aanbiedingen en offertes van Louloemode zijn vrijblijvend. Louloemode behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om prijzen te wijzigen, in het bijzonder maar niet uitsluitend wanneer dat op grond van (wettelijke) voorschriften noodzakelijk is.
3.2 Getoonde en/of verstrekte samples en modellen, alsmede opgaven van kleuren, maten, en andere omschrijvingen in brochures, promotiemateriaal, websites of social media van Louloemode zijn zo nauwkeurig mogelijk, maar gelden slechts ter aanduiding. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij partijen uitdrukkelijk schriftelijk anders zijn overeengekomen.
3.3 Een overeenkomst komt slechts tot stand na acceptatie van de bestelling van de consument door Louloemode Zolang Louloemode de bestelling niet aan de consument heeft bevestigd, is er geen overeenkomst tot stand gekomen. Indien de aanvaarding van de consument afwijkt van het aanbod van Louloemode dan is Louloemode hieraan niet gebonden. Er is dan geen overeenkomst tot stand gekomen, tenzij partijen uitdrukkelijk schriftelijk anders zijn overeengekomen.
3.4 Louloemode behoudt zich het recht voor om bestellingen te weigeren. Van een dergelijke weigering wordt de consument al dan niet met opgaaf van reden op de hoogte gesteld. Een eventuele reeds gedane betaling wordt in dat geval uiteraard teruggestort op de rekening van de bank- of creditcardmaatschappij waarvan deze betaling afkomstig is.
3.5 Door bij ons te bestellen – via de website dan wel per e-mail – ontstaat een rechtsgeldige koopovereenkomst waarop betaling dient te volgen.
Artikel 4. Prijzen / verzendkosten / betaling / eigendomsvoorbehoud / wanbetaling
4.1 De vermelde prijzen voor de aangeboden producten en diensten zijn in euro’s inclusief BTW
4.2 Voor transport binnen Nederland brengt Louloemode € 7,95 in rekening. Voor consumenten uit andere landen dan Nederland is de bijdrage in de verzendkosten afhankelijk van het land en de hoogte van het bedrag van de bestelling. Louloemode behoudt zich het recht voor om dit bedrag te conformeren aan de meest actuele tariefstelling voor deze diensten door DHL Parcel of een gelijkwaardige aanbieder van pakketdiensten.
4.3 Louloemode werkt in beginsel door middel van vooruitbetaling (online of vooraf per bankoverschrijving). Na een bestelling ontvangt de consument een bevestiging per e-mail met daarin de totale kosten, inclusief verzendkosten. Voor online betalingen worden geen extra kosten berekend. Na ontvangst van de gehele betaling verzendt Louloemode de bestelling van de consument. Alle artikelen blijven eigendom van Louloemode totdat de gehele betaling is ontvangen.
4.4 Er is sprake van wanbetaling indien 21 dagen na het sluiten van de overeenkomst het factuurbedrag niet of nog niet geheel is voldaan. De consument wordt dan schriftelijk gemaand het gehele, dan wel het resterende bedrag per omgaande te voldoen. Indien het bedrag niet binnen 14 dagen na ontvangst van de aanmaning is voldaan, is Louloemode gerechtigd het te vorderen bedrag vermeerderd met minimaal € 50,- te (doen) incasseren, dit overeenkomstig het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten, of de overeenkomst te ontbinden.
Artikel 5. Levering
5.1 Louloemode verzendt alle bestellingen in principe binnen 1 a 2 werkdagen na ontvangst van de bestelling via DHL Parcel (of een gelijkwaardige pakketdienst) naar het bij bestelling aangegeven afleveradres. Mochten wij hiervan om bepaalde redenen afwijken dan krijgt de consument hiervan per e-mail bericht. Mocht de consument op moment van afgifte niet thuis zijn, dan kan de consument het pakket op een DHL Parcelshop/Parcelstation in de buurt ophalen.
5.2 Als termijnen in werkdagen worden vermeld, worden hiermee alle dagen van maandag tot en met vrijdag bedoeld, met uitzondering van wettelijke feestdagen.
5.3 De aangegeven levertijden zijn slechts indicatief. Overschrijding van de overeengekomen levertijden geeft de consument niet het recht op schadevergoeding, ontbinding van de overeenkomst of niet-nakoming van enige verplichting welke voor de consument uit deze of uit enige andere daarmee samenhangende overeenkomst mocht voortvloeien.
5.4 Het product moet uiterlijk 30 dagen na bestelling bij de consument geleverd zijn. Wanneer dit niet gebeurt, kan de consument de koop onmiddellijk ongedaan maken. Het voorgaande geldt niet als partijen een andere leveringstermijn hebben afgesproken, als er sprake is van overmacht aan de zijde van Louloemode of de door haar ingeschakelde derde(n).
5.5 Louloemode streeft ernaar de bestelling in één keer te leveren, maar kan de bestelling ook in gedeelten leveren.
5.6 Wij doen ons best om de website zo up-to-date mogelijk te houden. Echter het kan voorkomen dat er onverhoopt een artikel niet meer leverbaar is. In dat geval neemt Louloemode zo spoedig mogelijk contact met de consument op.
Artikel 6. Herroepingsrecht / retournering / garantie
6.1 Na ontvangst door de consument van de bestelde artikelen via onze webshop of per e-mail heeft de consument een bedenktijd zoals beschreven in artikel 6.3.
6.2 Het artikel dient bij ontvangst te worden nagekeken op eventuele fouten, onvolmaaktheden of beschadigingen. Deze dienen binnen 8 dagen na ontvangst door de consument per e-mail aan ons te worden gemeld. Artikelen met een fout, onvolmaaktheid of beschadiging die retour worden gezonden zonder dat er binnen 8 dagen na ontvangst door de consument een melding is gedaan van een foutje, onvolmaaktheid of beschadiging, kunnen niet worden geaccepteerd.
6.3 Indien de consument niet tevreden is over de bestelling via onze webshop kan de consument binnen 8 dagen na ontvangst van het artikel/de artikelen aangeven dat hij/zij het artikel/de artikelen wenst te retourneren. De consument verzendt het (de) te retourneren artikel(en) met de pakbon direct, maar in ieder geval binnen 8 dagen. De consument draagt de kosten voor de retourzending.
6.4 Het herroepingsrecht is niet van toepassing op wat hygiëne betreft gevoelige artikelen.
6.5 Heeft de consument de bestelde artikelen retour gestuurd, dan mag de consument deze omruilen voor een andere maat of het aankoopbedrag exclusief de betaalde verzendkosten terugkrijgen.
6.6 Wij zullen binnen 14 dagen na ontvangst van de geretourneerde artikelen de bank- of creditcardmaatschappij, welke gebruikt is tijdens het plaatsen van de originele bestelling, opdracht geven om het reeds betaalde bedrag (exclusief de eventuele standaard verzendkosten) aan de consument terug te betalen.
6.7 Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
6.8 Op basis van de wet heeft de consument recht op een deugdelijk product, dat aan de verwachtingen moet voldoen die de consument er redelijkerwijs van mag hebben. Wij zullen een eventueel probleem met de deugdelijkheid van het product zo spoedig mogelijk oplossen.
6.9 De in dit artikel bedoelde garantie en het herroepingsrecht vervalt onder andere wanneer:
- Het artikel gedragen en/of gewassen is (hiermee wordt niet het passen van de kleding bedoeld);
- Het artikel door de consument beschadigd is en/of de consument getracht heeft de schade c.q. gebrek te herstellen;
- De label(s) en/of toebehoren zijn verwijderd of ontbreken;
- De consument de gebruiksaanwijzing en/of gebruiksinstructie niet heeft opgevolgd;
- Rullen en lurex kleding kan niet worden geruild of terug gestuurd worden.
Artikel 7. Overmacht
7.1 Louloemode heeft in geval van overmacht het recht om, naar eigen keuze, de uitvoering van de bestelling op te schorten, dan wel de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden.
7.2 Onder overmacht wordt verstaan iedere tekortkoming die niet aan Louloemode kan worden toegerekend, omdat zij niet te wijten is aan haar schuld en noch krachtens de wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.
Artikel 8. Aansprakelijkheid
8.1 Louloemode is niet aansprakelijk voor indirecte schade. Louloemode zal alleen een beroep doen op deze uitsluiting van de aansprakelijkheid indien en voor zover dit wettelijk is toegestaan.
Artikel 9. Diversen
9.1 Indien de consument aan Louloemode schriftelijk opgave doet van een adres, is Louloemode gerechtigd aan dat adres alle bestellingen te verzenden, tenzij de consument aan Louloemode schriftelijk opgave doet van een ander adres.
9.2 Indien één of meer van de bepalingen van deze Algemene voorwaarden of enige andere overeenkomst met Louloemode in strijd is/zijn met enig toepasselijk wettelijke voorschrift, zal de betreffende bepaling komen te vervallen en zal deze worden vervangen door een door Louloemode vast te stellen nieuwe rechtens toelaatbare vergelijkbare bepaling.
9.3 Louloemode is bevoegd om bij de uitvoering van de bestelling(en) gebruik te maken van derden.
Artikel 10. Klachtenregeling
10.1 Louloemode beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze.
10.2 Bij Louloemode ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Louloemode binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
10.3 De consument geeft Louloemode in ieder geval 4 weken de tijd om de klacht in onderling overleg op te lossen. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling, zoals beschreven in artikel 10.5.
10.4 Hij klachten dient een consument zich allereerst te tot Louloemode.
10.5 Een klacht schort de verplichtingen van de consument niet op, tenzij Louloemode schriftelijk anders aangeeft.
10.6 Indien een klacht gegrond wordt bevonden door Louloemode zal Louloemode naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen ,repareren of terugbetalen.
Artikel 11. Toepasselijk recht
11.1 Op alle rechten, verplichtingen, aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag (CISG) is uitdrukkelijk uitgesloten.